sobota, 14 lipca 2012

Krok po kroku - kwiatek

Witam w piękne sobotnie przedpołudnie. Przygotowałam dzisiaj dla Galerii Papieru kursik na kwiatuszka z materiału. Niedawno oglądałam kwiaty znanej firmy i natknęłam się na białe materiałowe kwiatuszki, które odrazu wpadły mi w oko, jako, że sezon ślubny w pełni.


Do uszycia kwiatuszka potrzebujemy:
- wąskiego haftu, ja za mój zapłaciłam 1,30 zł/1 metr
- ścinków białego materiału (swoje ścinki mam z zakładu szyjącego firanki - tam takie ścinki lądują w śmietniku, więc napewno Wam dadzą za darmo)
- białe nici + igła
- kółko z papieru białego o średnicy ok. 3 cm,
- perełki na druciku, bądź jakakolwiek inna perełka na wykończenie kwiatka.


Ze ścinka materiału wycinamy pasek o szerokości 3 cm i długości ok. 20 cm


Następnie składamy pasek i fastrygujemy, po czym ściągamy na ok.3 cm


Wkładamy perełkę do środka, owijamy i kilkakrotnie przeszywamy tak aby środek kwiatka mocno sie trzymał


Odcinamy z paska haftu ok. 18 cm i fastrygujemy tak jak środek kwiatuszka, zawijamy "na okrągło" i ładnie zszywamy w kółeczko


Podstawę kwiatuszka z haftu naklejamy na kółko papierowe, ja nakleiłam klejem na gorąco


następnie przyklejamy środek kwiatka


Mam nadzieję, że kurs jest bardzo prosty i czytelny, a oto gotowa karteczka z kwiatuszkami:



Pozdrawiam wszystkich i życzę twórczego weekendu :)

2 komentarze: