poniedziałek, 11 listopada 2013

Szyta na miarę

Inspiracją do uszycia sukni były niewątpliwie suknie Marie Antoinette,
na uszycie których krawcowa poświęcała niejednokrotnie ponad 1000 godzin.


 - Moja praca nie polega na uszyciu czyjegoś pragnienia,
ale na wymyśleniu go - mawiał Charles Frederick Worth,
który założył swoją markę w 1858 roku.
To on jako pierwszy szył ubrania na indywidualne zamówienie
bogatych dam z towarzystwa.
Zrewolucjonizował spojrzenie na projektowanie ubrań,
które zaczęło być postrzegane jako sztuka, a krawiec jako projektant mody.
Miał taką władzę, że usunął w cień nawet krawcową królowej Francji Marie-Antoinette -
Rose Bertin, którą z powodu jej władzy nazywano "ministrem mody"."






Ja na "uszycie" sukni poświęciałam zaledwie 3 godziny,
więc zachęcam scraperki do spróbowania zrobienia czasem czegoś innego,
jak widać nie jest aż tak pracochłonne na jakie wygląda :)


Suknia powstała dzięki cudnym papierom Winter Time i Przy Kominku

oraz wykrojnikom od Crafty Ann :

Przy okazji zapraszam chętne osóbki na moje warsztaty kartkowe
do sklepu  Art & Hobby Studio w Lublinie
w dniu 16 listopada 2013 r.
Wszelkie informacje i zapisy na stronie sklepu :)

Pozdrawiam świątecznie :)

42 komentarze:

  1. Cacuszko :)
    I przy okazji powtórzę: bardziej na zachód Dorotko, zachód ( ale ten południowy zachód )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coś kombinują dziewczyny w Krakowie w styczniu :)

      Usuń
  2. OBŁĘDNA....Doroto...JESTEŚ NIESAMOWITA!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Просто потрясающее платье! Такое нежное и изысканное!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczny pomysł :) Bardzo interesujący projekt, przepiękne wykonanie :) Takiej kreacji Maria Antonina by się nie powstydziła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna z Ciebie projektantka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaniemówiłam... pomysł, wykonanie - wszystko absolutnie zachwyca. Tak sobie pomyślałam, że to taka zimowa suknia, idealna dla Pani Zimy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. piękna, gorzej z tymi 3 godzinami....
    zapisałam się:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow! Co pomysł i wykonanie Genialna praca!

    OdpowiedzUsuń
  9. A jakieś warsztaty na zachodzie Polski? ;)
    Piękna suknia, niejedna z pań chętnie by taką przyodziała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudna sunia, jak znajdę chwilkę to spróbuję również podobną "uszyć".

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudownie piękna jak większość prac które wychodzą spod Twoich rąk :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wow!! genialna jest!!
    cudeńko!!

    OdpowiedzUsuń
  13. O rety !!!! zaniemówiłam . Piękna jest !

    OdpowiedzUsuń
  14. Jest prześliczna. Misternie uszyta i świetnie skrojona. :)
    Takie cudo z przyjemnością obejrzałabym na żywo, na warsztatach w Lublinie. :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. O matko....jak ja bym taką chciała...wspaniała, genialna, piękna, majstersztyk :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wow! wow! wow!
    aż mnie zatkało!
    boska!

    OdpowiedzUsuń
  17. Szczęka mi opadła... Genialna!

    OdpowiedzUsuń
  18. aaaaaaaaaaadorable!
    Fantastic creation :-))
    Hugs, Andreja

    OdpowiedzUsuń
  19. Dorotko jesteś Mistrzynią przez wielkie M!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. obłędna praca idealna w każdym calu

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale cudeńko !!! Jestem pod mega wrażeniem !!

    OdpowiedzUsuń
  22. Odpowiedzi
    1. Kochana jesteś NADMISTRZYNIĄ nie masz sobie równych w tym światku suknia cudeńko pozdrawiam Basia

      Usuń
  23. Raptem 3 godzinki... No baaa... Dorotka, Twoje prace są powalające, nie masz sobie równych!!!! Genialna, przepiękna suknia!!!

    OdpowiedzUsuń
  24. O matko jedyna, jeszcze na dodatek Dorotko jesteś kreatorką stylu i smaku w modzie!!!? To ja mam tylko pytanie "nie na miejscu" - czy jest coś, do czego nie masz talentu? Pytanie retoryczne :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Łał jakie cudo, przepiękna praca.

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudo, wspaniałość !!!!!!!
    Doznałem szoku, zatkało mnie.....
    Niech ktoś mnie uszczypnie ....
    Nie wpadłbym na taki pomysł, żeby tak cudownie ozdobić i żeby powstała takowa śliczność.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń