sobota, 25 sierpnia 2012

Krok po kroku - kartka z gesso

Dzisiaj chciałam Wam pokazać jak fajnie ozdobić kartkę gesso. Szczególnie wtedy jak nie stać nas na drogie ozdoby i nie umiemy tak rozplanować kartki aby ją dobrze zapełnić.
Najpierw przygotowałam karnet z naklejonym papierem do scrapbookingu - użyłam trzech warstw, przeszyłam je i poszarpałam nożykiem.



Użyłam gotowego szablonu, ale można również użyć tej części papieru zrobionej wykrojnikiem, którą zazwyczaj wyrzucamy (to ta dziura po wzorku)


Następnie przykładamy szablon z wybranym wzorem do naszej kartki w miejscu gdzie ma być ozdoba z gesso.


Kiedyś używałam drogiego gesso lub podkładu do decoupage. Teraz kupuję gesso dla malarzy, tanie i chyba niczym się nie różniące.


Nakładam gesso na szablon. Celowo użyłam do nakładania pędzla a nie równiutkiej szpachelki aby wzorek był nierówny po ściągnięciu szablonu.


Następnie ściągam szablon. Przypominam, że szablon należy natychmiast umyć z gesso :)



Teraz zostawiamy kartkę do całkowitego wyschnięcia. Moja była zupełnie sucha po 2 godzinach. Ozdoby z gesso możemy pomalować brokatem i ozdobić. Niewiele trzeba aby kartka była ozdobiona, ja dodałam kilka listków, 3 kwiatuszki, napis i gotowe :)





Pozdrawiam serdecznie wszystkich i zapraszam do sklepu Galerii Papieru,
gdzie króluje nowa kolekcja świątecznych papierków Świerszcz za Kominem :)

25 komentarzy:

  1. Rewelacyjny pomysł! Wielkie dzięki za ten kurs. A gdzie kupiłaś gesso i jaka to pojemność? Szukałam w sklepach dla plastyków, wszędzie takie duże butle mają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też kupuję w wielkich butlach ale są malutkie ten akurat u mnie w St.Woli mały kosztuje 6 zł chyba, ten co jest na fotce to największy za 22 zł. Poszukaj tej firmy Renesans to firma polsko-włoska w Kobylnicy koło Poznania dlatego tania i polecam :) są napewno w sklepach internetowych

      Usuń
  2. rewelacja. dzięki za fajny kurs. chętnie skorzystam, bo szablonów mam sporo i tylko sporadycznie ich używam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Идея здоровская!Спасибо за неё!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za kursik:]
    urocze kwiatuszki -wykrojnik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kwiatki pochodza ze sklepu http://studio75.pl/pl/32-magnolie :)

      Usuń
  5. Dziękuje za kurski!!!Teraz wydaje sie to takie proste:)
    Piękna karteczka i niesamowity efekt daje ten wzorek z gesso!

    OdpowiedzUsuń
  6. piękny wzorek + śliczne kwiatuszki = cudna karteczka

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowite jaki uzyskałaś efekt- ślicznie dziękuję,że dzielisz się z nami : )

    OdpowiedzUsuń
  8. i piękna kartka powstała :))

    OdpowiedzUsuń
  9. podpatruje i podziwiam. sliczna kartka i swietny kurs doksztalcajacy :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł! Jestem pod wrażeniem. A takie gesso dla malarzy kupię w zwykłym sklepie z farbami czy trzeba mieć jakieś specjalne dojście?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ależ oczywiście, że nie ma problemu z zakupem, dlatego podaję Wam to gesso bo inne produkty z tym samym składem ale przeznaczone do scrapbookingu lub decoupage są o wiele droższe :)

      Usuń
  11. Piękna karteczka!
    Świetny kursik, na pewno skorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Dorotko, niesamowity efekt! Super kursik:) Dziękuję:*

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciao Dorota...
    beautiful technique and very beautiful scrap...
    I follow you always...
    soon Ada from Italy

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki za wspaniałego pomysła :) :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Awesome card!!! Thanks for tutorial!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale mnie zaraziłaś tymi białymi wywijaskami z brokatem. To jest to co tygryski lubią najbardziej:)))Dziękuję za kursik!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wielkie dzięki, wielkie za przybliżenie tematu, ja to te zawijaski takie nierówne, przestrzenne to wprost uwielbiam, dziękuję:*

    OdpowiedzUsuń
  18. super , super zaczynam odkrywać nowe tajniki i bardzo mi się ten kurs przyda

    OdpowiedzUsuń
  19. Chyba się skusze na takie medium! Efekt jest rewelacyjny!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej, śliczna kartka :) mam pytanie, czy gesso działa tak samo jak pasta strukturalna? Można to stosować zamiennie?

    OdpowiedzUsuń